Jei skrydis atšauktas (Vilniaus oro uostas), keleiviui priklauso

  1. teisė į pasirinkimą atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti kitu maršrutu:

  • per septynias dienas atgauti visą už bilietą jį perkant sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės, taip pat tam tikrais atvejais – kaip galima greičiau skrydį į pirmąją išvykimo vietą;

  • kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis;

  • nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.

  1. teisė į rūpinimąsi (pasirinkus laukti kito skrydžio):

  • atsižvelgiant į laukimo laiką, Jums turi būti pasiūlyti maistas ir gaivieji gėrimai, apgyvendinimas viešbutyje, transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal, galimybė du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus.

  1. teisė į kompensaciją

  • 250* eurų visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;

  • 400* eurų visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;

  • 600* eurų visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.

(daugiau…)

Prieš skrydį patikrinkite bagažą: kokių el. prietaisų skraidinti negalima

Besiruošiantiems skristi dažnai kyla klausimas: ar visus turimus elektroninius prietaisus galima gabenti lėktuvuose ir kur geriausia juos laikyti – rankiniame ar registruotame bagaže? Specialistai pataria pasidomėti el. įrenginiams skirtais oro uostų saugumo reikalavimais ir įvertinti prietaisų būklę prieš skrydį, nes kai kurių negalima gabenti nei rankiniame, nei registruotame bagaže.

Aviacijos saugumo patikroje keleiviai dažnai pamiršta atskirti ar pateikti darbuotojams elektronikos prietaisus ir dėl to sugaišta daugiau laiko. Ne visi iš anksto žino, kad didelius el. prietaisus būtina išimti iš krepšių ir patikroje sudėti į atskirą dėžę, nedengti jokiais rūbais, krepšiais, kitais daiktais.

Kai kuriuos el. prietaisus galima gabenti vien tik rankiniame bagaže, vieni iš tokių – išorinės įkraunamos baterijos (angl. power bank) ir elektroninės cigaretės. Šie prietaisai turi būti padėti saugiai, apsaugoti nuo netyčinio įsijungimo, o baterijos galingumas neturi viršyti 100 Wh.

Jei bet kokio įrenginio: drono, fotokameros ar filmavimo prietaiso galingumas neviršija 100 Wh, tokių įrenginių galima skraidinti net iki 20 vnt. ir rankiniame, ir registruotame bagaže. Tačiau, jei bent vieno iš gabenamų prietaisų galingumas viršija 160 Wh, jis į orlaivį išvis nepateks.
(daugiau…)

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

Ar tiesa, kad žemų kainų oro linijų lėktuvai leidžiasi grubiau? Kodėl lėktuvai kartais leisdamiesi stipriai rėžiasi į takus?

Jei daug keliaujate, jums tikriausiai yra tekę patirti bent vieną labai grubų nusileidimą. Atrodo, kad lėktuvas į nusileidimo taką tiesiog trenkiasi savo ratais, o kartais keleiviai net surinka iš netikėtumo. Tiesa, beveik visada tai baigiasi laimingai, tačiau kodėl taip nutinka? Ar tikrai žemų kainų oro linijų lėktuvai visada leidžiasi grubiau? Dažniausiai dėl tokio nusileidimo nėra ko kaltinti. Skirtumas tarp labai švelnaus ir grubaus nusileidimo yra vos kelių laipsnių kampas leidžiantis ar nedidelis judesys vairalazde. Dažniausiai grubiau lėktuvai leidžiasi tvyrant prastoms oro sąlygoms, ypač kai pučia šoninis vėjas su stipriais gūsiais. Gera žinia yra ta, kad grubūs nusileidimai lėktuvams pakenkia labai retai ir beveik niekada nekelia rūpesčių dėl saugumo.
(daugiau…)

Tūkstančiai keleivių prieš skrydį vis padaro vieną klaidą

Kelionės lėktuvais yra pakankamai malonus dalykas – galite grožėtis pasauliu visai kitu kampu. Tačiau daugybė žmonių prieš kildami į naują kelionę vis tiek padaro vieną labai prastą sprendimą, nori atsipalaiduoti anksčiau nei reikėtų ir išgeria migdomųjų. Tai gali sukelti keletą problemų – nuo skausmo ir traumų, iki išlaipinimo iš lėktuvo, jei dėl migdomųjų poveikio atrodysi apsvaigęs.
(daugiau…)

Patarinimai keleiviams

Dauguma žmonių mėgsta keliauti, bet kartais tolimos kelionės sukelia nemažą stresą. Tačiau patyrę keliautojai turi savų paslapčių, kurios padeda sumažinti streso lygį ir kelionė tampa maksimaliai patogi.
(daugiau…)

Kuo keleiviai labiausiai erzina skrydžio įgulą

Visi turime erzinančių įpročių ir keliaujant jie paprastai tik paūmėja. Lėktuvų palydovų darbas išties sunkus, tad jeigu norite būti geras keleivis, neapsunkinkite jo dar labiau. Štai dažniausiai pasikartojantys atsakymai, kuo labiausiai nervina keliautojai:
(daugiau…)

Ar lėktuve yra gydytojas?

Neplanuotas nusileidimas dėl keleivio sunegalavimo gali kainuoti oro bendrovei nuo kelių dešimčių ik kelių šimtų tūkstančių eurų, priklausomai nuo pasaulio vietos ir oro uosto galimybių. (daugiau…)

Apie ką vertėtų žinoti

Paprastas keleivis skrydžių lėktuvu metu tradiciškai atkreipia dėmesį į tokius dalykus, kaip vietos patogumas, šalia sėdinčių žmonių elgesys ar oro duobės. Daugeliui mūsų kelionė lėktuvu tėra proga pamiegoti, atlikti darbus, skaityti ar pažiūrėti filmą, mažų mažiausiai galvojant apie visokius dalykus, kuriuos galima išvysti aplink.
Kai kurie keleiviai nori atsipalaiduoti anksčiau nei reikėtų ir išgeria migdomųjų. Tai gali sukelti keletą problemų – nuo skausmo ir traumų, iki išlaipinimo iš lėktuvo.
(daugiau…)

Skristi su minimaliu degalų kiekiu nėra taip blogai

Pigių skrydžių kompanijos nuolat kritikuojamos dėl to, kad lėktuvus paleidžia skristi su minimaliu kiekiu degalų, reikalingu kelionei. Tačiau tokia kritika nėra visiškai pagrįsta.

Juk jeigu lėktuvas gabena daugiau degalų, jis jų daugiau ir išnaudoja, kadangi yra sunkesnis.
Be to, „minimalus kiekis“ nėra jau toks „minimalus“. Negalvokite, kad kompanijų vadovai aklai įsako lėktuvams skraidyti su kiekiu, reikalingu nuskristi iš taško A į tašką B.
(daugiau…)