Kodėl telefone reikia įjungti „skrydžio režimą“? Tikroji priežastis nustebins

Ar kada nors susimąstėte apie tai, kodėl sėdant į lėktuvą išmaniuosiuose įrenginiuose reikia įjungti skrydžio režimą? Dauguma vartotojų mano, kad taip darome dėl to, jog mobilieji telefonai gali sutrikdyti navigacijos įrangos darbą. Vis dėlto tikroji priežastis yra visai kita. Patys pilotai atskleidė, kad nėra duomenų, kurie patvirtintų, jog mobilieji telefonai turėtų poveikį orlaivio navigacijai. Tuo pat metu jie sako, kad nors tokių incidentų iki šiol nebuvo, tai nereiškia, jog jų neįvyks ir ateityje. Tačiau iš tiesų įjungti „skrydžio režimą“ pradėta reikalauti bijant, kad jų naudojimas lėktuvuose gali paveikti antžeminį ryšį.
(daugiau…)

Kas per trikampiai lėktuvo salone virš lango? Atsako lėktuvo pilotas

Jeigu praeisite maždaug iki lėktuvo vidurio, tai virš vienos iš sėdynių eilės galėsite pastebėti įdomų trikampio formos lipduką, ir, kadangi nieko atsitiktinio lėktuve nėra, tai reiškia, kad kažkam tai būtina.

Reikalas tame, kad būtent iš šios eilės yra geriausiai matoma eleronų padėtis. Jei pilotas nėra įsitikinęs dėl automatinių daviklių rodmenų, tai jis vizualiai gali įvertinti sparnų būklę iš salono vidaus, tiesiog priėjęs prie lango ir pažvelgęs už borto. Iš šio lango jis gali lengvai pamatyti, kokioje padėtyje yra eleronai ir ar prietaisų rodmenys yra teisingi. Ir šie trikampiai yra reikalingi tam, kad nereikėtų eiti ir žvalgytis į kiekvieną langą. Tai būtų keista. Jų dėka iš karto aišku, kur būtent reikia prieiti.
(daugiau…)

Kodėl pilotai niekada neturi ūsų, barzdos ir pan.? Pasakoja lėktuvo pilotas

Lėktuvo išsandarinimo ar uždūminimo atveju keleiviams iškrenta deguonies kaukės. Pilotai taip pat turi tokias. Tik čia yra didelis skirtumas: keleiviai gali tiesiog sėdėti ir laikyti šias kaukes rankomis, bet pilotai turi dar ir kažkokiu būdu valdyti orlaivį …
(daugiau…)

Kokie lėktuvai yra saugesni: sovietiniai ar užsienio “Boeing” ir “Airbus”? Pasakoja lėktuvo pilotas

Yra keletas orlaivių saugos įvertinimų. Vienam iš rodiklių priskiriamas tam tikro tipo orlaivio bendras priskraidymo laikas, kuris paskui padalijamas iš katastrofų su mirtimi skaičiaus.

Po to mes gauname skaičių: kiek šio tipo orlaivių turi priskraidyti visi kartu, kad įvykdytų viena lėktuvo avarija.

“Boeing 777” – per visą skrydžių istoriją nebuvo nei vienos tokio tipo orlaivio avarijos. Išleidimo metai -1995 iki dabar.

“Airbus A380” – lygiai taip pat, nei vienos avarijos su aukomis. Išleidimo metai – 2005 iki dabar.
“Airbus A340” – labai patikimas orlaivis, su kuriuo nebuvo nei vienos katastrofos, tačiau, deja, jis jau nebegaminamas … Išleidimo metai: nuo 1993 m. – 2010 m.

Ketvirtas iš eilės seka Boeing 747 – suskaičiuota po 1 katastrofą kas kiekvienas 17.358.500 skrydžių valandas.
(daugiau…)

Kam lėktuvui reikalingas priešledinis apdorojimas prieš skrydį? Pasakoja lėktuvo pilotas

Kol lėktuvas randasi stovėjimo vietoje, jo sparnai ir fiuzeliažas gali būti apsnigti, taip pat ir apledėti. Kol jis randasi ant žemės – viskas gerai, bet pakilus į orą tai gali būti labai pavojinga.

Reikalas tame, kad orlaivis yra didelės apimties, todėl visas tas vanduo ir sniegas, nusėdęs ant orlaivio korpuso – gali sverti porą tonų! Natūralu, kad orlaivis nėra skirtas tokiai papildomai apkrovai, ir tai yra pirmoji priežastis, dėl kurios lėktuvas apipilamas specialiu skysčiu.

Antroji priežastis yra tai, kad, kai apledėja sparnai, šis apledėjimas iškreivina šio sparno paviršių. Gaunasi, oras prateka jau ne per lygų sparną, bet per sniego ir ledo “kaubūrėlius”. Dėl to kėlimo galia mažėja, pasipriešinimas didėja.
(daugiau…)

Kodėl oro uostuose kai kurie lėktuvai apliejami vandeniu? Pasakoja lėktuvo pilotas

Ši tradicija susiformavo kartu su laivų atsiradimu. Pas jūreivius taip buvo priimta “pasveikinti” laivą, kuris pirmą kartą kirto jūrą arba pirmą kartą išvyko į kelionę. Be to, tokia vandens arka galėjo pasitikti laivą, kuris pirmą kartą užsuko į šį uostą.

Galiausiai ši tradicija įsivyravo ir aviacijoje. Pirmoji arka virš lėktuvo buvo išpilta tik 1990 m. Salt Lake City oro uoste. Tuo jie nusprendė išreikšti savo pagarbą “Boeing 767” kapitonui, kuris atliko paskutinį skrydį tą dieną, prieš išeinant į pensiją.

Po poros metų arka jau buvo daroma ne tik į pensiją išeinantiems kapitonams. Dabar dažniau toks “šou” organizuojamas, kai lėktuvas pirmą kartą atvyksta į oro uostą. Pvz., “A350” tipo orlaivis niekada nesileido Domodedove. Ir štai šiandien laukiama jo atvykimo. Todėl šiandien jam padarys arką šio skrydžio garbei, oro uostas taip pagerbs šį naujo tipo orlaivį.
(daugiau…)

Kodėl lėktuvo varikliai užvedami ne vienu metu, o paeiliui? Pasakoja lėktuvo pilotas

Taigi, skrydžių palydovai uždarė duris, o oro uosto darbuotojai išvyko su visa įranga. Ką tai reiškia? Lėktuvas yra pasirengęs važiuoti į pakilimo taką!

Dabar į saloną išeina palydovai ir pradeda demonstruoti orlaivio avarinę ir gelbėjimo įrangą, o tuo pačiu metu lėktuvas pradedate riedėti į pakilimo taką, greičiausiai, uodega į priekį.
Palaipsniui ventiliacijos garsas tampa vis mažiau ir mažiau girdimas … Ir tada tam tikru momentu pasigirsta prislopintas gaudesys. Pirmiausia dešiniojo variklio, o paskui ir kairiojo. Po to oro kondicionierius vėl įsijungia, o salone mes girdime patenkančio oro srauto gausmą.
(daugiau…)

Kodėl į lėktuvą lipantiems keleiviams neleidžiama praeiti po sparnu?

Ar esate pastebėję, kad jūsų kelias į lėktuvą visada būna pažymėtas ryškiaspalviais kūgeliais? Kartais vietoj kūgelių atsistoja patys oro uosto darbuotojai, pirštu parodantys, kur jums eiti. Arba kur jums neiti – po sparnu eiti negalima. Bet kodėl? Juk dažniausiai varikliai yra išjungti, o ir kelią iki tolimesnių durų taip žymiai sutrumpintumėte.
(daugiau…)

Kodėl lėktuvuose nebegalima rūkyti?

Oras iš lėktuvo išorės yra paimamas per variklius, o tuomet leidžiamas į kabiną per priekyje esančias angas. Kaip žinote, salone yra palaikomas slėgis, koks būna 2-2,4 km aukštyje. Slėgio palaikymas lėktuvams leidžia skristi didesniame aukštyje, o jums – kvėpuoti. Oras cirkuliuoja per visą kabiną iki jos galo, kur yra išleidžiamas per specialų vožtuvą. Kompiuteris valdo vožtuvo padėtį, taip palaikydamas nustatytą slėgį.
Per kelias minutes praktiškai visas oras salone yra pakeičiamas. Tačiau problemų kėlė pats vožtuvas – rūkančiųjų skleidžiami dūmai vožtuvo sklendę padengdavo lipnia derva. Kompiuteris slėgiui pakilus bandydavo atidaryti sklendę, tačiau kartais ji tiesiog įstrigdavo. Pakilęs hidraulinės sistemos slėgis ją vis tiek atidarydavo, tačiau taip dirbanti sistema negali palaikyti nuolatinio slėgio. Jei šis vožtuvas būdavo uždarytas ir sulipęs, pakilęs hidraulinės sistemos slėgis jį staiga atplėšdavo, keleiviams užguldavo ausis.
(daugiau…)

Kas nutiktų, jei skrydžio metu kas nors atidarytų lėktuvo duris?

Lėktuvų durys neturi kokio nors specialaus užrakto, kodų ar specialios atidarymo procedūros. Nereikia daug mokslų, kad jas atidarytumėte. Visgi, tokiam pamišėliui nieko nuveikti nepavyktų dėl labai paprastos priežasties – viduje palaikomo slėgio.
(daugiau…)