Rekordines apimtis pasiekę keleivių srautai Vilniaus oro uoste – vis aktualesne daro transporto kamščių problemą jo prieigose. Būtent todėl planuojama įrengti aiškiai suprantamą, trumpųjų sustojimų sistemą arba „Kiss and Fly“ analogą. Minėta sistema bus bebarjerė, sudarys sąlygas geresnei keleivių išlaipinimo laiko kontrolei, o techninis veikimo principas – pasiskolintas iš dažniausiai prekybos centrų stovėjimo aikštelėse pritaikomų sprendimų. Sistema turėtų pradėti veikti šių metų vasaros pabaigoje.
Pradėjus veikti trumpųjų sustojimo sistemai, vairuotojai, kurie norės išleisti keleivius prie išvykimo terminalo – tikrai tai galės padaryti patogiai ir nemokamai, tačiau dar prieš užvažiuojant ant panduso – bus informuojami, kad keleivių išlaipinimo laikas yra iki 10 minučių, šis laikas skirtas sustoti, išsikrauti daiktus ir atsisveikinti su artimaisiais. Negalima palikti automobilio be priežiūros ar trukdyti eismui. Toks problemos sprendimas jau pristatomas tiek taksi, tiek pavežėjimo paslaugų kompanijoms.
Šios sistemos veikimui oro uosto atstovai pertvarkys esamą transporto schemą – pirmoje juostoje atsiras specialiai pažymėtos vietos trumpajam keleivių išlaipinimui, o antroji juosta bus skirta tik transporto priemonių pravažiavimui.
(daugiau…)
Airline cannot be blank.
Virš triukšmingo oro uosto ruošiamasi atidaryti viešbutį su baseinu
Publikuota: 24 balandžio, 2019
Džono Fidžeraldo Kenedžio (JFK) tarptautinis oro uostas yra vienas užimčiausių pasaulyje. 1948 metų liepos mėnesį atidarytas oro uostas praėjusiais metais aptarnavo beveik 62 mln. keleivių. Triukšmas, ūžesys, dulkės, dideli transporto srautai – tokia šio oro uosto kasdienybė. Regis, ji nevilioja nieko, tačiau gegužės mėnesį šalia JFK oro uosto duris planuoja atverti prabangus „TWA“ viešbutis, savo klientams ketinantis pasiūlyti unikalią galimybę – stebėti kylančius ir besileidžiančius lėktuvus. Tai jie galės daryti baseine, įrengtame ant viešbučio stogo nuo kurio atsiveria puikus vaizdas į oro uosto kilimo ir tūpimo takus.
Dviejų aukštų pastate įsikūrusiame viešbutyje bus 512 kambariai. Tiesa, nors į tūpimo ir nusileidimo takus atsiveriantis vaizdas įspūdingas, atrodo, kad po sunkios kelionės arba prieš ilgą reisą pailsėti norintys keliautojai galimybe įsikurti šalia tokio triukšmingo objekto kaip oro uostas neturėtų susivilioti. Tačiau verslininkai žada – viešbučio lubos, grindys ir langai garso turėtų nepraleisti.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
„Wizz Air“ pradėjo skrydžius iš Palangos į Dortmundą Vokietijoje
Publikuota:
Oro linijų bendrovė „Wizz Air“ atidarė naują skrydžių kryptį iš Palangos. Dviem savaitiniais skrydžiais – trečiadienį ir sekmadienį – Palanga sujungiama su Vokietijos miestu Dortmundu. Vietas šiam skrydžiui galima rezervuoti bendrovės interneto svetainėje arba naudojantis „Wizz Air“ mobiliąja programėle. Bilietų kaina prasideda nuo 9,99 Eur*, įskaitant rankinį bagažą, kurio matmenys neviršija 40 x 30 x 20 cm.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
„SINGAPORE AIRLINES“ PAGAL TRIPADVISOR VERSIJĄ VĖL PRIPAŽINTOS GERIAUSIOMIS
Publikuota: 11 balandžio, 2019
Antrus metus iš eilės „Singapore Airlines“ buvo pripažinta geriausia pasaulio aviakompanija pagal žinomos „TripAdvisor“ svetainės keliautojams versiją, Travellers’ Choice Award premijos rėmuose.
„Mums yra didelė garbė vėl tapti geriausia pasauline oro linija“, – sakė „Singapore Airlines“ generalinis direktorius Goh Choon Phong. „Mes dėkojame už palaikymą mūsų keleivius, taip pat oro linijų darbuotojus visame pasaulyje , kurie kiekvieną dieną deda didžiules pastangas, kad keliautojams padovanotų neįtikėtinus skrydžio įspūdžius.“
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Šalia Vilniaus oro uosto bus galima iš arti stebėti lėktuvus
Publikuota: 1 balandžio, 2019
Greta Vilniaus oro uosto teritorijos šiais metais turėtų būti pradėti visuomenei skirtos lėktuvų stebėjimo (angl. „Planespotting”) aikštelės statybos darbai. Planuojama, kad į naują, oro uosto sklype kuriamą, erdvę, kurioje iš arti bus galima pamatyti ir fotoobjektyvu užfiksuoti kylančius bei besileidžiančius lėktuvus, lankytojai galės patekti jau šių metų rudenį, rašoma pranešime spaudai.
Patogioje vietoje, pakeltą nuo žemės paviršiaus stebėjimo aikštelę, kuri taip pat bus pritaikyta neįgaliesiems, planuojama įrengti šalia Salininkų sodų, iškart už Vilniaus oro uosto tvoros, kur galės patekti visi norintys. Vieta aikštelei buvo parinkta atsižvelgus tiek į technines galimybes, tiek į geriausią vaizdą, kurį galėtų pamatyti jos lankytojai – visai čia pat nuolat kyla ir leidžiasi lėktuvai, labai gerai matomas aerodromo kilimo ir tūpimo takas.
Vilniaus oro uosto vadovas pažymi, kad oro uosto sklype statoma aikštelė bus ir edukacinė vieta. Planuojama parengti ir patalpinti informacijos apie dažniausiai sostinės oro uostą lankančius lėktuvus, kad stebėtojai galėtų juos atpažinti.
15min.lt
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos
Publikuota:
Iš Vilniaus balandį pradedami vykdyti kelionių organizatoriaus „Itaka” užsakomieji skrydžiai į Madagaskarą, taip pat padažnėja skrydžiai į Stokholmą su „Norwegian Air Shuttle” bei į Stambulą su „Turkish Airlines”, o Lenkijos oro linijos LOT gegužės 1 d. pradės skraidinti į Londono Sičio oro uostą.
Kaune gegužės mėnesį pradedami užsakomieji skrydžiai į lietuvių pamėgtą Antaliją, dar neatrastą Zakinto salą Graikijoje, o birželį – į Bulgarijos uostamiestį Varną. Šie kompanijos „Itaka” užsakomieji skrydžiai Kauno oro uoste bus organizuojami pirmą kartą.
Palangos oro uoste nuo balandžio 21 d. startuoja nauja kryptis į Vokietijos šiaurės rytuose įsikūrusį ir dažnai kontrastų miestu vadinamą Dortmundą.
2019 m. vasaros sezonas išlaiko ir daugumos keleivių jau pernai pamėgtas ir populiariomis tapusias kryptis. Vilniuje tai – Atėnai, į kuriuos skraidina ir „Ryanair”, ir „Wizz Air”, Chanija („Ryanair”), Korfu sala („Ryanair”), Odesa („Ukraine International Airlines”) ir Reikjavikas („Wizz Air”). Kaune bei Palangoje paklausiausi maršrutai taip pat išlieka. Laikinojoje sostinėje tai – „Ryanair” vykdomi skrydžiai į Edinburgą, Maljorkos Palmą, Riminį, Rodą bei Žironą. Palangoje ir toliau bus tęsiami skrydžiai į Varšuvą (LOT), vyks skrydžiai į Maskvą („Rusline”) ir Minską („Belavia”).
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Iš Rygos oro uosto per šį vasaros skrydžių sezoną 19 aviakompanijų skraidins 106 kryptimis
Publikuota:
Latvijos oro vežėja „Air Baltic“ savo reguliarių skrydžių sąrašą papildys skrydžiais į Dubliną, Štutgartą, Lvovą, Kosą, Menorką, o Airijos „Ryanair“ – į Prahą. Naujų užsakomųjų reisų pasiūlys ir turizmo organizatoriai. Pirmąkart iš Rygos oro uosto bus tiesiogiai skraidinama į Pietų Korėją – šiuos užsakomuosius komercinius skrydžius siūlys Pietų Korėjos aviakompanija „Korean Air“.
15min.lt
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Monetos neatnešė laimės kinui Lu
Publikuota: 19 kovo, 2019
„Lucky Air“ oro linijų lėktuvas Ančingo oro uoste įstrigo ilgesniam laikui nei buvo planuota. Kaltininkas – 28 metų Lu, kuris su šeima ketino skristi būtent tuo lėktuvu. Kad geriau sektųsi ir skrydis būtų sklandus, Lu į variklį švystelėjo saują monetų. Pinigų mėtymas sėkmei yra sena kinų tradicija, tačiau šįkart šis veiksmas atnešė visiškai priešingą rezultatą. Laimei Lu veiksmai buvo pastebėti dar prieš užvedant variklį. Šalia lėktuvo ant žemės liko kelios pabirusios monetos, bet daug daugiau jų sukrito į variklį.
Lu sėkmės ritualo rezultatas – atšauktas skrydis. 162 keleiviai turėjo laukti kitos dienos, kad galėtų išskristi, o specialistai turėjo rankomis iš variklio išrinkti monetas. Lu buvo sulaikytas, o jo šeimos nariai, su kuriais jis keliavo, taip pat negali niekur išskristi. „Lucky Air“ pranešė, kad reikalaus žalos atlyginimo, o jos bus nemažai. Preliminariai skaičiuojama, kad monetos variklyje „Lucky Air“ atnešė net 21 tūkstantį dolerių nuostolių. Sunku įsivaizduoti, kaip teismas nepriverstų Lu padengti šią sumą. Nors apie tai nepranešama, greičiausiai Lu nebebus pageidaujamas ir šių oro linijų skrydžiuose.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
„Boeing 737 MAX“ įvaizdis pasaulio akyse
Publikuota: 18 kovo, 2019
Šiuo metu pasaulio aviacijos naujienas okupavo pranešimai apie sustabdytus „Boeing 737 MAX“ orlaivių skrydžius. Per pusmetį su keleiviniais lėktuvais 737 Max 8 įvykus dviems katastrofoms, šio modelio lėktuvų skrydžiai uždrausti visame pasaulyje, o tiekimas – sustabdytas.
Iš pradžių buvo svarstomos įvairios galimos katastrofos priežastys, tačiau visi ženklai rodė, kad kalti ne pilotai, o techninis lėktuvo gedimas. Nelaukdama tyrimo išvadų, „Boeing“ kompanija išplatino instrukcijas, kaip pilotams reikėtų reaguoti į galimai neteisingus prietaisų parodymus. Tyrimas vis dar tęsiasi ir buvo prognozuojama, kad galutinės išvados dėl katastrofos priežasčių bus paskelbtos šių metų rugpjūtį ar rugsėjį.
Kinija kovo 11 dieną tapo pirmąją valstybe, kuri sustabdė visus „Boeing 737 MAX“ skrydžius. Greitai po to „Boeing 737 MAX 8“ (o dažnai ir visų 737 MAX lėktuvų) skrydžiai buvo sustabdyti Indonezijoje, Etiopijoje, Singapūre, Indijoje, Australijoje, Vietname ir daugelyje kitų valstybių. Europos aviacijos saugumo agentūra kovo 12 dieną taip pat sustabdė visų „Boeing 737 MAX“ modelių skrydžius, taip pašalindama šiuos lėktuvus iš Europos Sąjungos, Islandijos, Norvegijos, Šveicarijos ir Lichtenšteino dangaus.
Galiausiai kovo 13 dieną „Boeing 737 MAX“ skrydžiai buvo sustabdyti ir JAV bei Kanadoje. „Boeing“ teigia, kad kompanija pati pasiūlė stabdyti naujųjų lėktuvų skrydžius, kol paaiškės katastrofų Indonezijoje ir Etiopijoje priežastys.
Iki draudimų pabaigos „Boeing 737 MAX“ lėktuvai Lietuvoje netūps ir mūsų oro erdvėje nepasirodys.
Dabar belieka laukti tyrimų išvadų. „Boeing 737 MAX“ skrydžių draudimai neturi galiojimo laiko – šio tipo lėktuvai neskraidys tol, kol bus įsitikinta, kad jie yra saugūs.
Savo ruožtu Financial Times paskatino nesibaiminti skrydžių 737 Max 8, nurodydamas, kad šiuolaikinė elektronika visgi didina skrydžių saugumą, sumažindama pilotavimo klaidų galimybę. Tačiau pilotas lėktuvo kabinoje turi turėti galimybę ir gebėjimus lėktuvui primesti savo valią, jei dirbtinis intelektas galvoja nepatikimai.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
ES rengia specialias taisykles dėl oro transporto „griežto“ „Brexit“ atveju
Publikuota: 15 vasario, 2019
ES rengia priemones, skirtas keleiviams ir kroviniams rimto oro eismo pažeidimo sušvelninimui tarp ES ir Jungtinės Karalystės, jei ji išeis be susitarimo. Tai nurodyta ES Tarybos interneto svetainėje.
„Šiandien valstybių narių ambasadoriai Tarybos nuolatinių atstovų komitete patvirtino Tarybai pirmininkaujančios Rumunijos įgaliojimus derėtis su Europos Parlamentu dėl pasiūlymo, leidžiančio Britanijos licencijuotiems vežėjams teikti pagrindines oro transporto paslaugas tarp Jungtinės Karalystės ir likusių 27 valstybių narių“, – sakoma pranešime.
Šios teisės priklausys nuo to, ar Jungtinė Karalystė suteiks lygiavertes teises ir laikysis sąžiningos konkurencijos užtikrinimo sąlygų.
Specialioji nuostata suteikia teisę toliau vykdyti reguliarius skrydžius įsipareigojimų dėl valstybinio aptarnavimo rėmuose iki 2019 m. spalio 26 d., siekiant užtikrinti valstybinių paslaugų tęstinumą, kol nacionalinės valdžios institucijos atlieka būtinus pakeitimus.
Jei dėl to Brexit oro vežėjas, turintis ES valstybės narės išduotą licenciją eksploatavimui, nebeatitiks ES reikalavimų, jis turės galimybę tai pilnai išspręsti iki 2019 m. spalio 26 d.
Reguliavimas bus taikomas iki susitarimo dėl oro susisiekimo su Jungtine Karalyste įsigaliojimo arba iki 2020 m. kovo 30 d., atsižvelgiant į tai, kas įvyks anksčiau.
Pirmasis susitikimas dėl galutinio teksto suderinimo bus surengtas vasario 19 d.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.