Kodėl lėktuvuose nebegalima rūkyti?

Oras iš lėktuvo išorės yra paimamas per variklius, o tuomet leidžiamas į kabiną per priekyje esančias angas. Kaip žinote, salone yra palaikomas slėgis, koks būna 2-2,4 km aukštyje. Slėgio palaikymas lėktuvams leidžia skristi didesniame aukštyje, o jums – kvėpuoti. Oras cirkuliuoja per visą kabiną iki jos galo, kur yra išleidžiamas per specialų vožtuvą. Kompiuteris valdo vožtuvo padėtį, taip palaikydamas nustatytą slėgį.
Per kelias minutes praktiškai visas oras salone yra pakeičiamas. Tačiau problemų kėlė pats vožtuvas – rūkančiųjų skleidžiami dūmai vožtuvo sklendę padengdavo lipnia derva. Kompiuteris slėgiui pakilus bandydavo atidaryti sklendę, tačiau kartais ji tiesiog įstrigdavo. Pakilęs hidraulinės sistemos slėgis ją vis tiek atidarydavo, tačiau taip dirbanti sistema negali palaikyti nuolatinio slėgio. Jei šis vožtuvas būdavo uždarytas ir sulipęs, pakilęs hidraulinės sistemos slėgis jį staiga atplėšdavo, keleiviams užguldavo ausis.

Pilotai turėjo prašyti mechanikų nuolat valyti šį vožtuvą. Tai oro linijoms kainavo pinigus. Kaip ir peleninių valymas, pradegintų kilimų ir sėdynių remontas, salono valymas ir saugumo sistemų patikra. Manote, kad rūkymas nekėlė problemų dėl saugumo?

Nuo tabako dūmų susikaupusi derva galėjo iš esmės užklijuoti deguonies kaukių skyriaus dureles. Jei įdėmiai klausotės saugumo instrukcijų skrydžio pradžioje, žinote, kad staiga nukritus slėgiui virš galvų pakibs deguonies kaukės. Jei jų skyriaus durelės bus sulipusios, tai jos tiesiog negalės nusileisti.

Rasti ir nusipirkti lėktuvo bilietą