2017 m. vasarą sėkmingai iš pagrindų atnaujinęs kilimo ir tūpimo taką, šiemet Vilniaus oro uostas rekonstrukcijos darbus iš lauko perkelia į vidų. Vasarį pagrindinių šalies oro vartų terminale prasidėsianti rekonstrukcija didžiausius teigiamus pokyčius atneš keleiviams. Jų lauks ne tik greitesnis ir patogesnis aptarnavimas, bet ir platesnis oro uoste siūlomų prekių bei paslaugų spektras.
Kaip teigia Vilniaus oro uosto direktorius Olafas Martensas, būtinybę pradėti rekonstrukciją paskatino siekis pagerinti aptarnaujamų keleivių patirtį – dabartinio, 2007 m. statyto, terminalo pralaidumą augantys keleivių srautai jau viršijo.
„Šis terminalas buvo projektuotas aptarnauti apie 3,5 mln. keleivių per metus. Pastaruosius kelerius metus minėtas rodiklis jau ūgtelėjo iki 3,8 mln. Būtent todėl ir buvo priimtas sprendimas terminalo rekonstrukciją pradėti kuo greičiau. Rekonstruotas terminalas suteiks greitesnį, paprastesnį ir patogesnį keleivių aptarnavimą, platesnį prekių ir paslaugų asortimentą padidėsiančiame oro uosto prekybos plote. Galiausiai atnaujintas terminalas suteiks galimybę efektyviau bei našiau dirbti ir patiems darbuotojams“, – sakė O. Martensas, pridūręs, kad rekonstruotas terminalas prisidės ir prie teigiamo šalies įvaizdžio puoselėjimo
Vasarį prasidėsianti oro uosto rekonstrukcija vyks etapais, o galutinai jis atnaujintas bus 2021 m.
Siekiant didesnio patogumo keleiviams, terminalo modernizacija prasidės nuo sterilios (tualetų, vonios kambarių) zonos rekonstrukcijos, kuri bus baigta šių metų pabaigoje. Iki 2020 m. pradžios taip pat planuojama rekonstruoti orlaivių peroną ir riedėjimo takus bei pertvarkyti oro uosto eismo infrastruktūrą. Paskutinė didelė projekto dalis, keleivių išvykimo terminalo rekonstrukcija, prasidės 2019-aisiais ir tęsis iki 2021-ųjų.
Pasak O. Martenso, būsimąją rekonstrukciją derėtų laikyti antru dideliu oro vartų modernizavimo žingsniu. Pirmasis ir jau sėkmingai įveiktas etapas buvo 35 praėjusių metų vasaros dienas vykusi kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija.
Būsimoji oro uosto rekonstrukcija atsieis apie 60 mln. eurų. Iš jų trečdalis, 20 mln. eurų, bus skirta pagal tarptautinius reikalavimus privalomajai įrangai įsigyti bei atnaujinti, o apie 12 mln. – orlaivių perono ir riedėjimo takų rekonstrukcijai.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Tusono oro uoste buvo aptiktas paliktas naujagymis
Publikuota: 16 sausio, 2018
Kaip perdavė „ABC 15”, vakar dieną Tusono oro uoste (Arizona valstija – red.), buvo aptiktas pamestas naujagymis. Pranešama, kad vaikas buvo paliktas oro uosto tualete, ir, nors jo sveikatai niekas negręsia, dėl saugumo naujagimis išvežtas į vietinę ligoninę medikų priežiūrai.
Pasak portalo „Avia.pro”, naujagimį rado valytojas, kurį pritraukė vaiko verksmas ir, įėjęs į tualetą, jis rado vaiką, tačiau dėl to, kad tuo metu ten nieko nebuvo, jis susisiekė su policija.
Šiuo metu specialistai bando identifikuoti palikto vaiko tėvus, ir pagal kai kuriuos duomenis, saugojimo kamerų įrašus, leis tai nustatyti per kelias valandas, tačiau šiuo metu nėra oficialių pareiškimų, ir, tai negalima atmesti, kad vaiką galėjo palikti ne oro uosto keleiviai, nes prieigą prie oro uosto tualeto gali gauti beveik visi.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Kataro karinės oro pajėgos jėga pasodino JAE oro linijoms priklausantį keleivinį lėktuvą
Publikuota: 15 sausio, 2018
Kaip matyti iš Jungtinių Arabų Emyratų valdžios institucijų pareiškimo, Kataro karinės oro pajėgos perėmė keleivinį lėktuvą, skrendantį į Bahreiną. Remiantis preliminariais duomenimis, kariniai naikintuvai, grąsindami panaudoti ginklus, privertė keleivinio orlaivio, priklausančio vežėjui iš JAE, įgulą (bendrovės pavadinimas nebuvo atskleistas dėl daugelio priežasčių – Avia.pro redakcijos pastaba), pasodinti lėktuvą viename iš šalies teritorijoje esančių oro uostų.
Pranešama apie tai, kad keleivinis lėktuvas vykdė reguliarų suplanuotą skrydį, tačiau, tam tikru momentu, prie orlaivio prisigretino kariniai naikintuvai, kurių įgula įsakė nutupdyti lėktuvą šalies teritorijoje.
Pateiktų duomenų patvirtinimo dar nėra, tačiau, atsižvelgiant į tai, kad politiniai santykiai tarp dviejų šalių žymiai atšalo, o praėjusį šeštadienį Kataro valdžia pareikalavo, kad JTO išsiaiškintų, kodėl JAE karinis orlaivis pažeidė šalies oro erdvę, tai gali būti provokacija iš JAE pusės.
Reikėtų patikslinti, kad anksčiau eilė Arabų valstybių kaltino Katarą terorizmo rėmimu, todėl politiniai santykiai su kai kuriomis šalimis buvo nutraukti.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Bendrovė „Airbus” sugebėjo aplenkti „Boeing” pagal gautų užsakymų skaičių
Publikuota:
Nepaisant to, kad praėjusiais metais Europos orlaivių statytojai savo klientams pristatė 702 orlaivius, o amerikiečių bendrovė „Boeing” – 763 orlaivius, gamintojui pavyko gauti rekordinį keleivinių lėktuvų gamybos užsakymų kiekį, visų pirma kalbama apie sandorius, kurie numato 1109 lėktuvų užsakymą, kai bendrovė „Boeing” gavo tik 912 užsakymų.
Ekspertai mano, kad tai visų pirma sąlygojo tas faktas, kad lėktuvai, gaminami Europos orlaivių gamintojų, yra efektyvesni eksploatuojant ir apsieina šiek tiek pigiau, be to, pastovus JAV valdžios institucijų kišimasis į įmonės «Boeing » reikalus, priverčia bendradarbiautui būtent su Europos aviacijos milžinu.
Tuo labiau, svarbu atsižvelgti ir į tai, kad bendrovė «Airbus» pareiškė esanti pasirengusi padidinti savo gamybos pajėgumus Kinijos teritorijoje, ir tikėtina, kad einamaisiais metais gamintojas galės nustatyti naują rekordą, tiekiant savo gamybos orlaivius.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Avia kompanijos „Pegasus Airlines” keleiviai išsamiai papasakojo apie orlaivio avariją
Publikuota: 14 sausio, 2018
Prieš kelias valandas informacijos ir naujienų agentūra „Avia.pro” pranešė, kad „Pegasus Airlines” keleivinis lėktuvas, skrisdamas iš Ankaros į Trabzoną, negalėjo susistabdyti pakilimo- nusileidimo take, ko pasėkoje pakito judėjimo trajektorija ir jis vos nenukrito į jūrą.
Keleiviai nusprendė pasidalinti savo įspūdžiais socialiniuose tinkluose ir papasakojo, kad iš tiesų nusileidimas jiems buvo siaubingiausias visam gyvenimui. Sodinant keleivinį lėktuvą, atrodo nebuvo jokių artėjančios nelaimės požymių, tačiau, po kelių sekundžių, kai lėktuvas nesugebėjo pristabdyti, tapo aišku, kad kažkas vyksta negerai, kaip rezultatas, prasidėjo panika tarp keleivių. Kai tik lėktuvas pakeitė savo judėjimo kryptį, ir dalinai nukrito nuo skardžio, panika tik suintensyvėjo, nes nuo viršutinių lentynų ant žmonių pabiro jų asmeniniai daiktai, o iš įvairių orlaivio kampelių pasigirdo nukentėjusių šauksmai.
Ekspertai vadina tai stebuklu, kad incidento metu neįvyko tragedija, tačiau, nepaisant to, kad iš pradžių buvo pranešta, kad nė vienas keleivis nebuvo sužeistas, 8 žmonės kreipėsi medicininės pagalbos.
Kodėl orlaivis negalėjo laiku susistabdyti pakilimonusileidimo take, šis faktas lieka nežinomas, tačiau ekspertai mano, kad dėl to gali būti kaltas stabdžių sistemos gedimas, šiuo metu tai laikoma pagrindine įvykio versija.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Ispanijoje „Ryanair” atliko avarinį nusileidimą dėl dviejų girtų keleivių
Publikuota: 12 sausio, 2018
Aviakompanijos „Ryanair” lėktuvas atliko avarinį nusileidimą Ispanijos Santander mieste dėl agresyvaus dviejų keleivių elgesio.
Apie tai pranešė El Pais.
Pasak leidinio, lėktuvas, skrendantis iš Airijos Dublino į Alikantės miestą Ispanijoje, įvykdė avarinį nusileidimą dėl dviejų keleivių.
Pranešama, kad du žmonės, kurie buvo apgirtę nuo alkoholio, elgėsi labai agresyviai.
Lėktuvo kapitonas paprašė oro uosto vadovybės leidimo skubiai nusileisti. Taip pat buvo iškviesta vietos policija, kad padėtų susitvarkyti su girtais keleiviais.
Po nusileidimo policija, lydima keleivių plojimo, išvedė du pažeidėjus. Po valandos lėktuvas tęsė skrydį.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Stambiausi pasaulyje oro uostai turės išleisti milijonus dolerių pakilimo-nusileidimo takų pervardinimui
Publikuota: 11 sausio, 2018
Šiandienos išvakarėse buvo pateikti duomenys, kad tarptautinis oro uostas Vičita (Kanzaso valstija – red.) dėl planetos magnetinio lauko poslinkio bus priverstas investuoti šimtus tūkstančių dolerių pakilimo-nusileimo takų pakeitimui. Faktiškai nuo 1954 metų Žemės magnetinis laukas pakrypo 6 laipsniais, ko pasėkoje einamieji duomenys apie nusileidimą neatitinka tikrovės, kas, savo ruožtu, reikalauja papildomų finansinių investicijų patikslinimų atlikimui.
Ekspertai mano, kad kažkas panašaus laukia ir kitų stambių tarptautinių oro uostų pasaulyje, ir, nors dar nebuvo padaryta oficialių pareiškimų šiuo klausimu, ekspertai prisilaiko nuomonės, kad galutiniai kaštai gali siekti iki kelių dešimčių milijonų dolerių.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
Ryanair gali įeiti į Ukrainą iki žiemos pabaigos – Omelyan
Publikuota: 10 sausio, 2018
Derybos su Ryanair loukosteriais yra paskutiniame etape. Bendrovės atvykimas į Ukrainos rinką gali įvykti jau 2018 m. sausio-vasario mėn.
Apie tai pareiškė Infrastruktūros ministras Vladimiras Omelyan „ZIK” telekanalo laidos metu, praneša „Ukrinform”.
„Mes jau esame paskutiniame derybų su Ryanair etape. Aš tikiuosi, kad jo atvykimas įvyks sausio -vasario mėnesiais. Yra techninių momentų, kuriuos mes užbaigiame, bet apskritai viskas vyksta gerai. Mes nedarėme jokių nuolaidų, lyginant su tomis pozicijomis, kurios buvo praeitais metais „, – pasakė ministras.
Jis pažymėjo, kad iš tikrųjų 2017 m. derybos su „Ryanair” vyko labai sklandžiai, tačiau buvo labai stiprūs bandymai jas nutraukti.
„Man gaila, kad praėjusiais metais jos nutrūko, nes ukrainiečiai jau nuo 2017 m. rugsėjo mėn. galėjo pigiai skristi į ES tiek iš Lvovo, tiek ir iš Kijevo. Manau, kad 2018 metai bus loukostų metais. Esu įsitikinęs, kad ši ir kitos bendrovės skris į Ukrainą ir iš jos, nes tai patogu ne tik ukrainiečiams, tai patogu ir užsienio turistui, kuris atskris ir paliks čia savo pinigus” – pranešė Omelyanas.
Anksčiau ministras pranešė, kad derybos tarp „Ryanair” ir „Boryspol” baigiamajame etape.
Primename, liepos mėnesį „Ryanair” bendrovė paskelbė apie savo atsisakymą patekti į Ukrainos oro linijų rinką.
Airijos loukostas apkaltino „Boryspol” oro uosto vadovus, tenkinant vieno vežėjo – UIA interesus, per kurį tariamai nesigavo susitarti.
Infrastruktūros ministras Omelyanas apkaltino dėl susitarimų nutraukimo oro uosto direktorių Pavlą Ryabikiną.
Jis atsakydamas pareiškė apie ministro ir premjero politinį spaudimą, o „Ryanair” pasiūlymus pavadino ekonomiškai nuostolingais.
Vėliau „Borispol” pareiškė, kad pasirengęs atnaujinti derybas su „Ryanair”.
Aviakompanija UIA pareiškė, kad ji „neturi ir negali turėti nieko bendro su „Boryspol” oro uosto ir Ryanair oro linijų derybų procesu”.
Kaip tikėtasi, „Ryanair” turėjo skristi iš Kijevo į Londoną, Mančesterį, Stokholmą ir Eindhoveną.
Skrydžiai iš Lvovo turėjo vykti į Eindhoveną, Londoną, Berlyną, Vroclavą, Memmingeną, Krokuvą ir Budapeštą.
Ekonominė tiesa.
Airline cannot be blank.
Varšuvos oro uoste keleivinis lėktuvas nusileido, neišleidus važiuoklės
Publikuota:
Praėjusią naktį Lenkijos oro vežėjo „LOT” keleivinis lėktuvas „Bombardier Q400”, skrisdamas iš Krokuvos, nusileido Varšuvos oro uoste, neišleidęs priekinės važiuoklės. Po keleto nesėkmingų bandymų išleisti priekinę važiuoklę, orlaivio vadas nusprendė pasodinti orlaivį be jos.
Nepaisant galimos rizikos 59 lėktuve esantiems keleiviams, avarinis nusileidimas buvo sėkmingas, ir nė vienas iš žmonių nebuvo sužeistas. Buvo pranešta, kad prieš nusileidimą gelbėtojai apliejo nutūpimo taką specialiu mišiniu, kuris sumažino lėktuvo užsidegimo riziką.
Iki šiol įvykusio incidento aplinkybės lieka nežinomos, tačiau tyrime dalyvavę ekspertai išreiškė nuomonę, kad gedimą sukėlė priekinės važiuoklės hidraulinės sistemos sandarumo pažeidimas, tačiau oficialiai ši versija dar nebuvo patvirtinta.
Dėl incidento Varšuvos oro uostas laikinai buvo sustabdęs orlaivių priėmimą ir pakilimą, tačiau dabartiniu metu oro uostas jau veikia kaip įprastai.
[tp_popular_destinations_airlines_shortcodes]Airline cannot be blank.
„Airbus“ kompanija didina gaminamų lėktuvų kiekį
Publikuota:
„Airbus” orlaivių kompanijos specialistai teigia, kad dėl išaugusio gabenamų keleivių skaičiaus didėja orlaivių paklausa, ryšium su kuo bendrovės vadovybė nusprendė išplėsti savo gamybos pajėgumus Kinijoje.
Naujausi tyrimai parodė, kad „Airbus” gaminamų keleivinių lėktuvų paklausa nuolat auga, ir tikėtina, kad iki 2025 m. šis orlaivių gamintojas gali tapti vienu iš didžiausių pasaulyje, aplenkęs tokį gigantą kaip „Boeing”.
2017 m. Kompanija „Airbus” pristatė savo klientams daugiau nei 700 keleivinių lėktuvų, tik šiek tiek nusileidusi Amerikos kompanijai „Boeing”, tačiau labai sunku atspėti, kokie oro vežėjų planai šiems metams.
Prieš kelias savaites buvo pranešta, kad bendrovės „Airbus” vadovybė svarsto galimybę sustabdyti „Airbus A380” lėktuvų, kurie šiuo metu yra didžiausi keleiviniai lėktuvai pasaulyje, gamybą.
Airline cannot be blank.