Kodėl lėktuvo varikliai užvedami ne vienu metu, o paeiliui? Pasakoja lėktuvo pilotas

Taigi, skrydžių palydovai uždarė duris, o oro uosto darbuotojai išvyko su visa įranga. Ką tai reiškia? Lėktuvas yra pasirengęs važiuoti į pakilimo taką!

Dabar į saloną išeina palydovai ir pradeda demonstruoti orlaivio avarinę ir gelbėjimo įrangą, o tuo pačiu metu lėktuvas pradedate riedėti į pakilimo taką, greičiausiai, uodega į priekį.
Palaipsniui ventiliacijos garsas tampa vis mažiau ir mažiau girdimas … Ir tada tam tikru momentu pasigirsta prislopintas gaudesys. Pirmiausia dešiniojo variklio, o paskui ir kairiojo. Po to oro kondicionierius vėl įsijungia, o salone mes girdime patenkančio oro srauto gausmą.

Į variklį patenka oras, kuris „užgriebiamas” ventiliatoriumi, būtent jį jūs galite pamatyti, kai žiūrite į variklį priekyje. Toliau šis oras yra suspaudžiaudamas kompresoriumi, o po to paduodamas į degimo kamerą, kur oras susimaišo su degalais ir užsidega. Ir toliau jis jau išeina iš variklio.
Kai variklis yra išjungtas – jis nesisuka, ventiliatorius neima oro iš išorės, todėl kurui nėra su kuo susimaišyti. Kaip tada paleisti variklį? Reikia, kad suktusi ventiliatorius!

Prieš pradedant degalų tiekimą, būtina įsukti variklio ventiliatorių. Ir tada į pagalbą ateina mažas reaktyvinis variklis uodegoje, kuris aprūpina orlaivį parkavimo vietoje šiltu oru ir elektra. Jis nesuteikia jokios traukos, o skrydžio metu jis visada išjungtas.

Taigi, iš pagalbinės jėgainės (PJ) nutiesti specialūs oro ištraukimo vamzdžiai iki abiejų orlaivio variklių. Iš pradžių, kai įžengėte į lėktuvą – dirbo ventiliacija, oras paimamas iš PJ į saloną.

Po to oro tiekimas į saloną nutraukiamas ir paduodamas į variklį. Nes oro slėgis yra labai ribotas, o PJ vienu metu negali tiekti orą į saloną ir variklį. Didžiulis oro srautas krenta ant variklio menčių, jis pradeda suktis. Tuo metu, kai pakankamai įsūkių, įpurškiamas kuras. Toliau variklis veikia pats. Ta pati procedūra atliekama su antruoju varikliu. Po paleidimo PJ išjungiama, o oras į saloną patenka iš orlaivio pagrindinių variklių turbinų, kuris yra atvėsinamas bei išvalomas ir bakteriniu požiūriu yra 95% švaresnis už įprastą žemės aplinkos orą.

Taigi paaiškėja, kad oras iš PJ tiekiamas dideliu greičiu ant menčių, priversdamas suktis pagrindinio variklio ventiliatorių. Paprasčiausiai magistralėse nepakanka slėgio paleisti abu variklius vienu metu, va ir viskas! Taip pat galima pasakyti, kad variklio paleidimo metu būtina nuolat stebėti jo parametrus. O tai lengviau padaryti tiesiog paeiliui užvedant variklius.

Rasti ir nusipirkti lėktuvo bilietą