Kas nutiktų, jei skrydžio metu kas nors atidarytų lėktuvo duris?

Lėktuvų durys neturi kokio nors specialaus užrakto, kodų ar specialios atidarymo procedūros. Nereikia daug mokslų, kad jas atidarytumėte. Visgi, tokiam pamišėliui nieko nuveikti nepavyktų dėl labai paprastos priežasties – viduje palaikomo slėgio.

Lėktuvo kabinoje palaikomas toks oro slėgis, koks įprastai yra 2-2,5 km aukštyje. 10 km aukštyje oro slėgis yra 4-5 kartus silpnesnis. Kadangi lėktuvo durys visada pirmiausia atsidaro į vidų, jų atidaryti skrydžio metu tiesiog neįmanoma – niekas neturi tiek jėgos. Taigi, nors bandančiųjų buvo, jos tiesiog neatsidarys. Visgi, jei kas nors prisiartina prie durų ir pradeda jas draskyti, tas žmogus turi būti iš karto sutramdytas jau vien dėl to, kad jis yra nusiteikęs kelti problemas.

Tačiau įsivaizduokime, kad kažkokiu būdu pažeisti sandarų lėktuvo fiuzeliažą kam nors pavyktų. Viskas, kas būtų arti atsivėrusios angos būtų išsiurbta į lauką. Iš viršaus nusileistų deguonies kaukės, kurias reikėtų užsidėti kiek įmanoma greičiau (ir visada pirmiau sau, o tik paskui kitiems). Deguonies pakaktų tik kelioms minutėms. Pilotai lėktuvą staigiai nukreiptų žemyn į tokį aukštį, kuriame būtų galima kvėpuoti, o tada surastų artimiausią nusileidimui tinkamą vietą.

Staigus slėgio kritimas gali sukelti ir į sprogimą panašius padarinius. Lėktuvas gali pradėti byrėti į šipulius tiesiog ore. Tačiau staigus slėgio praradimas įvyksta labai retai. Turint omenyje šiuolaikines saugumo procedūras, tikriausiai neverta manyti, kad nelaimę sukels ir koks nors pamišėlis. Juolab, kad įgulos yra apmokytos, ką reikia daryti tokiais atvejais, o ir keleiviai gauna detalų instruktažą prieš kiekvieną skrydį.

Rasti ir nusipirkti lėktuvo bilietą